Het spel

Als speler neem je tijdens de spelavond de rol op je van een verwant (vampier), afkomstig uit een van de 7 hoofd (uit een totaal van 13) clans. Deze clans wedijveren voortdurend met elkaar. Maar ook tussen de individuele verwanten onderling is er weinig rust.

Het spel is dan ook erg gefocust op politiek en intrige en draait vooral om macht en status, angst en manipulatie.
In de verwanten samenleving geoorloofde middelen om jezelf staande te houden en bij voorkeur ‘hogerop’ te komen.
Tragiek en (persoonlijke) horror zijn dan ook nooit ver weg en je personage zal hier tijdens het spelen vaak mee te maken krijgen.
Vooral omdat je zelf, net zoals je medespelers, een monster bent en daar op een bepaalde manier mee moet omgaan.

Sommige omarmen het, terwijl anderen worstelen met deze nieuwe natuur.
Ondertussen glijdt je personage onherroepelijk steeds meer af en zal deze minder menselijk worden.
Het contact met de ‘normale’ wereld vervaagt steeds meer en emoties worden vreemder, terwijl je steeds lastiger met allerlei nieuwe ontwikkelingen kunt omgaan.

De vraag is dan ook hoe je personage hiermee omgaat?

NB: De speelstijl van Vampire: The Masquerade LARP is hierdoor wezenlijk verschillend van (de meeste) fantasy LARP’s

Focus
Ons spel focust zich op de wat jongere verwanten (maximaal 100 jaar oud), die binnen de wereld herkenbaar zijn aan de benaming Neonate of Jongeling.
Deze Jongelingen zijn ervaren genoeg om te weten hoe het machtsspelletje wordt gespeeld, maar zijn nog niet krachtig genoeg om daar een impact op te hebben.
Met als gevolg dat ze veelal door de ouderen als (onvrijwillige) pionnen worden ingezet. Uitzonderingen daar gelaten uiteraard…

Comments are closed.